Best News Network

Forest City Meraikan Ulang Tahun Ke-7 sebagai Mercu Tanda Pembangunan di Malaysia

JOHOR, Malaysia, June 10, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) — Forest City, projek hartanah luar biasa yang dibangunkan oleh Country Garden, menyambut ulang tahun ke-7 di Malaysia. Forest City telah mendapat pengiktirafan untuk ciri yang unik, lokasi strategik dan komitmennya untuk mencipta persekitaran hidup yang menghijau.

Terletak di landskap semula jadi yang indah di Johor, Malaysia, tidak jauh dari Singapura di seberang. Forest City merancang untuk meliputi kawasan yang mengagumkan seluas 30 kilometer persegi dengan jumlah keluasan pembinaan yang telah siap iaitu kira-kira 4 juta meter persegi. Projek ini bertujuan untuk mewujudkan bandar mesra alam yang boleh menampung ratusan ribu orang sambil mengintegrasikan industri dan kehidupan bandar dengan lancar, mempamerkan gabungan sempurna bagi bandar moden dan alam semula jadi. Penduduk dan pelawat dapat mengelakkan daripada hiruk-pikuk kehidupan bandar dan menikmati pengalaman hidup yang harmoni dan lestari.

Forest City mempunyai dua padang golf 18 lubang bertaraf antarabangsa, iaitu Padang Golf Legacy yang direka oleh legenda golf terkenal Jack Nicklaus dan Padang Golf Klasik yang direka oleh pereka padang golf terkenal China, Liang Guokun. Padang Golf Klasik telah disenaraikan sebagai antara 100 padang golf terbaik Asia selama 4 tahun berturut-turut. Menurut statistik, kedua-dua padang golf tersebut menerima kira-kira 75,000 pengunjung pada tahun 2022.

Selain daripada itu, kedua-dua padang golf ini turut dilengkapi dengan dua hotel mewah. Hotel yang pertama ialah Hotel Golf bertaraf lima bintang, menawarkan pelbagai kemudahan riadah dan hiburan. Hotel yang kedua ialah Hotel Marina, terkenal dengan masakan menariknya yang diperoleh dari seluruh pelosok dunia. Pelancong boleh berehat dan menzahirkan keghairahan mereka di pantai hotel yang indah.

Forest City menawarkan banyak kemudahan untuk memenuhi pelbagai keperluan dan keutamaan pelancong, seperti garis pantai sepanjang 4 kilometer, pusat membeli-belah, tempat makan dan Sekolah Shattuck St Mary yang berprestij. Selain daripada itu, untuk memastikan kemudahan bagi pelancong, Forest City telah membina Jambatan Kedua yang menghubungkan Singapura dan bas ulang-alik agar penduduk dapat mengakses kawasan membeli-belah.

Ulang tahun ke-7 Forest City menandakan peristiwa penting dalam mewujudkan komuniti yang lestari dan berkembang maju. Forbes telah mengiktirafnya sebagai salah satu daripada “lima bandar baharu yang dibina untuk menggugah masa hadapan.” Pada masa depan, projek itu akan meningkatkan kemudahan sokongannya secara beransur-ansur dan menawarkan gaya hidup bandar yang hijau, sihat dan moden.

Hubungan Media
Telefon: +607-505-8888
Alamat: Jalan Forest City 1, Forest City, Pulau Satu, 81500 Johor Bahru, Johor, Malaysia
Laman web: http://www.forestcitycgpv.com
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/forest-city-country-garden-pacificview
Facebook: https://www.facebook.com/ForestCityCGPV

Stay connected with us on social media platform for instant update click here to join our  Twitter, & Facebook

We are now on Telegram. Click here to join our channel (@TechiUpdate) and stay updated with the latest Technology headlines.

For all the latest Life Style News Click Here 

 For the latest news and updates, follow us on Google News

Read original article here

Denial of responsibility! NewsAzi is an automatic aggregator around the global media. All the content are available free on Internet. We have just arranged it in one platform for educational purpose only. In each content, the hyperlink to the primary source is specified. All trademarks belong to their rightful owners, all materials to their authors. If you are the owner of the content and do not want us to publish your materials on our website, please contact us by email – [email protected]. The content will be deleted within 24 hours.